Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Czytelnia Główna - wypożyczalnia (Sokoła 13)
(1)
Autor
Mydlak Zofia
(1)
Rok wydania
1980 - 1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Nauczyciele
(1)
Gatunek
Szkolenie
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Streszcz. w jęz. ang., niem.
Badaniem objęto nauczycieli uczących w szkołach podstawowych woj. krośnieńskiego, przemyskiego, rzeszowskiego, tarnobrzeskiego i zamojskiego.
Bibliogr. s. [149]-159.
Streszcz. w jęz. ang. i niem.
I. Osobowościowo - społeczne uwarunkowania aktywności samorozwojowej nauczycieli: Praca nad kształtowaniem osobowości jako potrzeba społeczne i postawa ; O kierowaniu własnym rozwojem osobowościowym ; Wzór osobowości jako kryterium porównania i identyfikacji ; II. Treść samorozwoju nauczycieli: Pogląd na samoocenę jako mechanizm osobotwórczy ; Cechy osobowościowe nauczyciela jako determinanty rozwoju osobowości ; Czynności przypisane roli dobrego nauczyciela - wychowawcy ; Motywacja rozwojowa nauczycieli ; Dziedziny wiedzy i twórczości źródłem inspiracji kształtowania osobowości ; Formy aktywności kształceniowej nauczycieli ; III. Poglądy nauczycieli na wzór osobowościowy nauczyciela - wychowawcy ; Koncepcja metodologiczna badań ; Przebieg badań i charakterystyka badanej próby ; Cechy charakteryzujące dobrego nauczyciela - wychowawcę przedmiotem wartościowania ; Czynności nauczycielskie przedmiotem wartościowania ; IV. Samoocena nauczycieli: Zadowolenie nauczycieli z własnej pracy zawodowej ; Cechy osobowościowe charakteryzujące nauczycieli ; Przygotowanie nauczycieli do roli nauczyciela - wychowawcy ; Kształtowanie cech osobowościowych w zamierzeniach nauczycieli ; Gotowość nauczycieli do pracy nad sobą w zakresie czynności nauczycielskich ; Zamierzenia nauczycieli w zakresie stosowania form samodoskonalenia ; V. Formy doskonalenia nauczycieli: Treść zastanowienia się nauczycieli ; Rozmowa jako forma rozwijania własnej osobowości ; Kontakty nauczycieli z osobami kompetentnymi ; Źródła motywacji samorozwojowej nauczycieli ; VI. Niektóre społeczne uwarunkowania rozwoju zawodowego nauczycieli ; Atmosfera w szkole a kształcenie się nauczycieli ; Czas wolny jako wyznacznik rozwoju zawodowego nauczycieli ; VII. Ocena niektórych czynników rozwoju zawodowego nauczycieli: Instytucjonalne formy doskonalenia nauczycieli w opinii respondentów ; Ocena posiadanych warunków pracy doskonaleniowej nauczycieli ; Zadowolenie nauczycieli z pracy nad własnym rozwojem zawodowym ; VII. Kierunki dalszych badań: Kryterium celów kształcenia i wychowania ; Kryterium specjalizacji ; Kryterium motywacji procesów samorozwojowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A-100772 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej